او هر کیلوگرم انار حدود ٤‌هزار تومان قیمت دارد و با این انارها کـه بیشتر وزنش مربوط بـه پوست ضخیم آن هست یک کیلو انار تنـها شامل ٤ عدد از این مـیوه مـی‌شود با این حساب مـی‌شود گفت قیمت هر انار حدود ١٠٠٠ تومان است. رژيم ٤٠ روزة انار با این قیمت‌ها اگر بخواهید یک شب‌نشینی برگزار کنید حتما مـیوه را شمرده و به مـیهمان تحویل بدهید!

هندوانـه مـیناب  و انار دانـه‌سیـاه شیراز ویژه‌های شب یلدا
قیمت هندوانـه درون مـیادین مـیوه و تره‌بار تهران بین ٨٠٠ که تا ١٥٠٠ تومان است. رژيم ٤٠ روزة انار ارزان‌ترین هندوانـه‌ها هندوانـه‌های دزفولی هستند کـه به گفته فروشندگان بـه دلیل انباری بودنشان با نرخ کمتر بـه فروش مـی‌رسند. این فروشنده‌ها بـه «شـهروند» مـی‌گویند هندوانـه‌های انباری کیفیت پایین‌تری دارند و ممکن هست به محض برش متوجه از بین رفتن بافت مـیوه و آبکی شدن آن شوید. هندوانـه‌های مـیناب اما، رژيم ٤٠ روزة انار نوبرانـه‌های شب یلدا بـه شمار مـی‌آیند و با قیمتی حدود هر کیلوگرم ١٥٠٠ تومان بـه فروش مـی‌رسند. درون خرده‌فروشی‌های سطح شـهر قیمت هندوانـه‌های دزفولی بـه ١٠٠٠ که تا ١٥٠٠ تومان مـی‌رسد و هر کیلوگرم هندوانـه‌های تازه و نوبرانـه مـینابی با نرخی بین ٢٠٠٠ که تا ٢٥٠٠ تومان بـه فروش مـی‌رسد. مرغوب‌ترین انار شب چله، انار دانـه سیـاه شیراز است. فروشندگان مـی‌گویند این نوع انار معمولا درون مـیادین مـیوه و تره‌بار عرضه نمـی‌شود و قیمت هر کیلوگرم آن درون خرده‌فروشی‌های سطح شـهر که تا حدود ١٠‌هزار تومان نیز مـی‌رسد. درون مناطق مرکزی شـهر هر کیلوگرم انار شیراز بین ٦ که تا ٨‌هزار تومان قیمت دارد.

ارزان‌ترین انارهای مـیدان مـیوه و تره‌بار بین ٢ که تا ٣‌هزار تومان قیمت دارد و مـیانگین قیمت انار درون مناطق مرکزی شـهر بین ٤ که تا ٤٥٠٠ تومان است.
افزایش ٣٠٠ تومانی قیمت هر کیلوگرم انار و هندوانـه خبر مـی‌دهد. این درون شرایطی هست که فعالان بازار مـیوه بـه «شـهروند» مـی‌گویند درون ‌سال گذشته قیمت هر کیلوگرم هندوانـه بین ٥٠٠ که تا ١٠٠٠ تومان بوده هست و مـیانگین نرخ انار بین ٢٥٠٠ که تا ٣٠٠٠ تومان بوده است.

بازار خشکبار و آجیل امسال بی‌رونق‌تر از همـیشـه
بازار خشکبار و آجیل درون آستانـه شب یلدا کم‌رونق‌تر از بازار مـیوه و شیرینی بـه نظر مـی‌رسد. خشوعی فروشنده خشکبار و آجیل درون خیـابان آذربایجان بـه «شـهروند» مـی‌گوید: رژيم ٤٠ روزة انار بازار خشکبار و آجیل چند سالی هست که رونق گذشته را ندارد به‌ویژه این‌که امسال قیمت آجیل افزایش چشمگیر داشته و نرخ برخی از اقلام که تا ٢ برابر نیز افزایش داشته است.

درحال حاضر قیمت پسته نسبت به‌ سال گذشته ثابت مانده هست و هر کیلوگرم آن بین ٣٢ که تا ٤٠‌هزار تومان بـه فروش مـی‌رسد اما قیمت فندق و تخمـه ژاپونی افزایش قابل توجهی داشته هست و علت آن نیز کمبود تولید و واردات این اقلام عنوان مـی‌شود. علاوه بر این قیمت برخی از انواع مـیوه‌های خشک و خشکباری مانند قیسی و برگه زردآلو افزایش قابل ملاحظه و حدود ٧٠‌درصد داشته است.

 لبیک یـا حسین» پولدارها!




[انار شب یلدا دانـه‌ای ١٠٠٠ تومان!لبیک یـا حسین» پولدارها ... رژيم ٤٠ روزة انار]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Tue, 17 Jul 2018 19:26:00 +0000